Kundkultur

feature image

Hur påverkar vår företagskultur varumärket? Hur påverkar våra normer och värderingar kunders syn på oss?

Attityder och beteenden hos medarbetarna påverkar direkt din försäljning och din förmåga att attrahera duktiga medarbetare. Säljtoppen hjälper er att skapa varaktiga positiva förändringar där kundfokus verkligen är på riktigt.

Läs mer.....

Säljstruktur

feature image

Att jobba med försäljning strukturerat med säkerställd kvalitet, går det? Hur kopplar jag ihop verksamhetsidé, affärsidé, prognoser och säljinsatser?

Vi hjälper er att ta fram, uppdatera och implementera marknadsplan och säljstrategi i din organisation. Med detta menar vi att varje medarbetare skall ha en konkret handlingsplan med mål som tydligt visar hur denne bidrar till de uppsatta resultatmålen i affärs- och marknadsplanen.

läs mer.....

Säljkompetens

feature image

Gör du rätt i alla steg i säljprocessen?
Vilka kompetenser och egenskaper ska man söka när man ska rekrytera en säljare eller kundansvarig?

Säljtoppen hjälper er med det senaste inom säljmetodik, säljcoachning, CRM osv för att förädla er kvalitet i mötet med era kunder.

Exempel på områden:

  • Att förbereda, genomföra och utvärdera sina säljbesök
  • Effektiv inbokning av kundbesök.
  • Säljsamtalet – Inledning, Behovsanalys, Presentation och Avslut.
  • S.P.I.N. – Effektiv frågeteknik som garanterat leder till ökad försäljning och nöja kunder.
  • Positivt bemötande
  • Avslutsteknik
  • Invändningsteknik
  • Presentationsteknik
  • Budskapsförstärkning - hisspitch

läs mer.....